Curacao 4.0 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joëlle Pinxt - WaarBenJij.nu Curacao 4.0 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joëlle Pinxt - WaarBenJij.nu

Curacao 4.0

Door: Joelle

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

11 Augustus 2014 | Curaçao, Willemstad

Joehoe lovely people,

Goed nieuws!! Ik heb een auto kunnen scoren binnen mijn budget. Hell Yeah, ik ben de owner van 2 auto's, PIMP! Het is een wit pareltje met alles erop aan. Geen jeepje, helaas. Maar wel een coole Hyundai.

Ik moet om 07:30 op het postkantoor zijn om alles te betalen en vervolgens direct door naar de vreemdelingendienst om daar hopelijk eindelijk alles rond te hebben qua werkvergunning want het begint me lichtelijk de keel uit te hangen. Het is desnoods de 11e, hopefully the luck is on my side today! Daarna weer naar de autodealer en dan hup gauw t zwembad in. Ik heb thuis altijd alles op orde en aangezien dit mijn nieuwe thuis is wil ik dat hier ook. De corruptie begint op mijn zenuwen te werken want als onafhankelijke dame wil IK het regelen maar als ma kamba (blanke) krijg je hier amper iets geregelt. De papieren van de auto worden dan ook geregeld door een local die daar 25 gulden voor vraagt. Rond de 11 euro, nou daar kan ik niet meer wakker van liggen.

Ik slaap sinds ik hier ben slecht door al het geregel maar er is gelukkig niemand in mijn buurt 's ochtends. De salamanders en leguanen begrijpen me totaal en knikken altijd ja, echte vrienden!

De mensen in het park zijn hartstikke aardig en ik maak geregeld een klein praatje. De gemiddelde leeftijd is 50 dus de mensen zijn blij met mijn enthousiasme, het brengt wat leven in de brouwerij.

Vrijdag zijn Natasja, Marsha en ik naar een baaitje in St. Michiel gereden. Heel klein strandje maar enorm mooi. We waren er zelfs eventjes alleen. Mijn go pro zat in de tas en ik heb mooie pics kunnen maken. Toen ik de onderwater functie van het apparaat wou proberen ging dat toch tegen de natuurlijke wil van mijn lichaam in. Apparatuur kan volgens ons niet onderwater maar de go pro wel. Na een aantal schietgebedjes toch gedurft en jawel hoor, hij doet het nog. Pfioe

Afgelopen zaterdag ben ik naar Zanzibar geweest, enig strandtentje. Voetjes in 't zand en een watertje in de hand. Taxi's kennen ze hier amper en eerlijk gezegd rijd ik het liefst zelf. Van drank krijg ik het alleen maar warm en een watertje houd mijn hoofd en lichaam heerlijk fris. Over een dikke week zijn mama en papa er en kunnen Perez en ik eens een gokje wagen richting de barretjes!

Ik heb trouwens al een liefdesnestje onder de overkapping van mijn terras. Een verliefd koppeltje suikervogels werken iedere ochtend hard aan hun huisje om gezinsuitbreiding mogelijk te maken. Ook mijn vriend Jack de salamander met blauwe poten (hij houd van cheese&onion chips :D ) zoekt mij iedere dag op en is teleurgesteld wanneer hij opnieuw niet mijn huisje binnen mag. Poor kid.

Vanmiddag zag ik aan het zwembad een lief kereltje zwemmen, een jaar of 3 met een heerlijk blond koppie. Net aangekomen en uiterst moe plofte hij na een uurtje zwemmen op zijn bedje. Toen ik goed keek zag ik een insulinepompje om zijn middel, tsja zoals jullie weten ben ik dan direct verkocht. Na een gezellig babbeltje met Scott en zijn mama heb ik 'm een heerlijke pannekoek gemaakt en vroeg die of Sjooowelle morgen ook kwam zwemmen. Wie ben ik om die uitnodiging af te slaan. Ik heb een nieuw vriendje!

Alle lieve telefoontjes, appjes en andere dingen laten me beseffen dat het een lange tijd word. Ik heb het prima naar m'n zin maar ik ben er nog meer dan 4 maanden en das toch een hele tijd. Mama en papa aan de andere kant van de skypelijn blijft apart en aangezien de antillianen niet hard genoeg fietsen om de lijn goed te houden zit ik bijna in mijn laptop om mezelf verstaanbaar te maken haha. Mijn oma maakte een sprongetje aan de overkant toen ik zei; 'hallo mit Joelle', Tess mailt me de meest interessante hoofdstukken uit ons boek en mijn lieve vriendin Janice blijft maar een traantje wegpinken als de facetime start. En dan nog niet te spreken over alle andere sjattekes die lief voor me zijn! Conclusie ik mis jullie!

Nog een weekje doorzetten en dan zijn mijn eerste visitors er en kan ik me verheugen op 10 gezellige dagen. Ik kan niet wachten om mijn housewarming voor te bereiden en weer eens lekker te knuffelen!

Mucho beso's

X Joelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

The beauty of the Caribbean Islands

.

Recente Reisverslagen:

29 November 2014

Curacao 14.0

06 November 2014

Curacao 13.0

21 Oktober 2014

Curacao 12.0

30 September 2014

Curacao 11.0

22 September 2014

Curacao 10.0
Joëlle

.

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 16770

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 17 December 2014

The beauty of the Caribbean Islands

Landen bezocht: